Topsportgala 2022

Maandag, 19 december 2022

Afgelopen zaterdag vond de zesde editie van het Sportvisserij Nederland Topsportgala plaats. Een feestelijk avond met huldigingen voor nationale en internationale prijswinnaars.

Tevens kozen de genodigden op het NOC*NSF Sportcentrum Papendal de sportman, -vrouw en -talent van het jaar 2022.

Met ruim twee tafels vol bekers, medailles, ere-spelden stonden de gasten een vol programma met uitreikingen te wachten. Onder leiding van Milan van Dongen – presentator en sportverslaggever bij ESPN – werd het publiek getrakteerd op vele, mooie anekdotes uit de wedstrijdsport.

Ook onze THC-Rivierenland leden waren aanwezig:
Sabine Groenhof - van de Kop: Nationaal kampioen dames karpervissen 2022. Hoofdvisser WK dames karpervissen 2022, 4de van de wereld met Team Holland Dames.
Jan van de Kop: Marshall NK dames karpervissen 2022, assistent bondscoach/staf WK dames karpervissen 2022.
Iris Hermse: 1e reservevisser WK dames karpervissen 2022, 4de van de wereld met Team Holland Dames.
Anoek Bonnet: Hoofdvisser WK dames karpervissen 2022, 4de van de wereld met Team Holland Dames en Wereldkampioen Pair WK dames karpervissen 2022.
Henks Smits, Michel Groenhof en Jaylin Groenhof: Introducees/Supporters ;-)

Sportvrouw van het jaar
Met slechts twee stemmen voorsprong op Anja Groot, kozen de genodigden Anoek Bonnet en haar WK koppelmaatje tot Sportvrouw van het jaar. Tijdens het WK Karpervissen Dames kroonden zij zich al eerste Nederlandse vrouwen tot wereldkampioen bij de koppels.