Gratis jeugdvergunning

Ben je niet ouder dan 14 jaar en vis je nooit met meer dan één hengel?

Dan kun je op deze website een gratis jeugdvergunning van onze vereniging aanvragen. Deze gratis online jeugdvergunning is alleen geldig voor de volgende wateren:

- Tielse Gracht
- Watergangen Passewaaij
- Watergang Achterveld

• Je mag vissen met 1 hengel
  • Je mag alleen vissen met brood, maden, wormen, deeg of maïs.
  • De gevangen vis moet onbeschadigd in hetzelfde water worden teruggezet
  • Het is verboden vislijn en ander afval achter te laten

De online jeugdvergunning is bedoeld voor kinderen jonger dan 14 jaar, die in de eigen woonomgeving beginnen met vissen. Deze kinderen blijven bij veel verenigingen ‘onzichtbaar’ omdat zij niet weten dat zij een schriftelijke toestemming nodig hebben of omdat de ouders eerst even willen aankijken of hij/zij het vissen ook echt leuk vindt.

Via de link op de verenigingswebsite kunnen kinderen eenvoudig een op naam gestelde gratis jeugdvergunning aanvragen voor het vissen met één hengel en een beperkt aantal aassoorten. Op een digitaal formulier vullen zij hun naam, adres, geboortedatum en geslacht in en vervolgens kunnen zij hun jeugdvergunning direct zelf printen.

Kinderen die een gratis jeugdvergunning invullen en downloaden zijn meteen geregistreerd en zichtbaar in de ledenadministratie HSV Leden.
De geregistreerde kinderen krijgen vier keer per jaar gratis het Stekkie Magazine van Sportvisserij Nederland thuisgestuurd, met vistips, visverhalen én informatie over de JeugdVISpas.

Sportvisserij Nederland stuurt bovendien twee keer per jaar een e-mail naar de (ouders van) jeugdvergunninghouders, waarin ze worden geïnformeerd over de voordelen van de (Jeugd)VISpas. Hierbij is ook een directe link naar de VISpas bestelmodule van de vereniging opgenomen.

> Vraag dan hier je gratis jeugdvergunning aan!