Helaas nog geen versoepelingen voor de sport

Vrijdag, 16 april 2021

Tijdens de persconferentie op 13 april 2021 over de coronamaatregelen zijn er door het kabinet geen versoepelingen aangekondigd voor de sport en daarmee voor de wedstrijdvisserij. De huidige regels om de pandemie te bestrijden blijven voorlopig nog onveranderd.

Beste KarperGroep leden

Coronaregels voor sportvisserij
Wat betreft de sportvisserij gelden tot in ieder geval 28 april onderstaande regels:
•Vanaf 18 jaar mag je met maximaal één ander persoon samen vissen op 1,5 meter afstand (in een boot of langs de waterkant). Viswedstrijden mogen niet worden georganiseerd.
•Avondklok: je mag niet naar buiten tussen 22.00 uur ’s avonds en 04.30 uur ’s ochtends. Nachtvissen is dus niet toegestaan.

Perspectief hengelsport
Wel is er perspectief geschetst voor de toekomst: In stap 1 wordt de avondklok afgeschaft en is nachtvissen weer mogelijk. De sport komt in de tweede stap aan bod en deze stap zal op zijn vroegst op 11 mei starten. Dit houdt in dat wedstrijden voor volwassenen in ieder geval tot die tijd verboden zijn.

Daarom zijn wij genoodzaakt om de 1e wedstrijd te annuleren. Wat er vanaf 11 mei voor de wedstrijdvisserij mogelijk wordt is nog onbekend.
Maar wij hebben de hoop gevestigd dat de wedstijd in Mei wel plaatst kan vinden.