Jeugd begeleiders gezocht

Dinsdag, 20 juni 2017

Wij zijn een actieve hengelsportvereniging en willen haar jeugdleden veel bieden. Onder andere als beginnende sportvisser leren vissen met de vaste hengel (Vissen voor kids programma) en met de werphengel. Als gevorderde sportvisser kun je er kennismaken met verschillende vistechnieken, waarmee je gericht op karper, snoek, meerval, ruisvoorn of grote brasem kunt vissen. Een deel van de gevorderde sportvissers groeit zelfs door naar de wedstrijdvisserij.

Een actieve hengelsportvereniging is er dus ook voor de jeugd en zo organiseren wij bijvoorbeeld cursussen, workshops en wedstrijden.

Door vissende kinderen goed te begeleiden, nemen wij als hengelsportvereniging maatschappelijke verantwoordelijkheid en de zorg voor de vis, het water en de natuur serieus. En het kan al heel eenvoudig, wanneer er bijvoorbeeld in de maanden mei en juni op een vaste tijd en op een vaste plek aan het water iemand van onze vereniging een "Vismeester of Viscoach" aanwezig is om beginnende sportvissers te helpen.

Wij willen ook vanuit onze hengelsportvereniging voor een vissenschoolproject bij diverse basisscholen in onze omgeving te gaan verzorgen en er een visles en een visexcursie te geven. (of in ons eigen clubgebouw kan natuurlijk ook) Zo maken bijna alle kinderen op de basisschool kennis met de sportvisserij als hobby en de hengelsportvereniging als leuke club om lid van te zijn.

Wij zoeken dan ook mensen die het leuk vinden een aantal kinderen te leren vissen en met vis om te gaan.
Ben jij diegene met die kwaliteiten of lijkt het je leuk om te helpen? Neem dan contact met ons op voor een gesprek.

Wij hebben onkostenregelingen en betalen eventuele nodige opleidingskosten.

Van al onze vrijwilligers en medewerkers die met kinderen werken, verwachten wij wel dat zij een "bewijs van goed gedrag" kunnen overleggen.

Met vriendelijke groet,

Het Bestuur