30 mei Informatieavond Langsdammen voor sportvissers

Dinsdag, 24 mei 2016

Op maandagavond 30 mei a.s. organiseren Rijkswaterstaat, Radboud Universiteit, Sportvisserij Nederland en de federatie een informatieavond over de langsdammen in Tiel. Deze avond is speciaal ingericht met informatie voor sportvissers en erg interessant als je in de omgeving vist of wilt gaan vissen.

Kennisuitwisseling
Er is al erg veel gemeten aan de langsdammen en deze eerste kennis willen de betrokken organisaties graag met sportvissers in de omgeving delen. Het gaat daarbij o.a. over dieptes, stroomsnelheden en de eerste ervaringen m.b.t. de bevisbaarheid en te vangen vissoorten.

Het doel van de bijeenkomst is om meer informatie te geven over de langsdammen, het onderzoek naar effecten op de natuur, en de Waal als visplek, en het uitwisselen van ervaringen met vissen langs de langsdam. We zoeken nog meer vrijwilligers die willen meedoen aan het belevingsonderzoek van de Radboud Universiteit, mensen kunnen zich hier gelijk opgeven.

Iedereen is welkom!

De bijeenkomst is openbaar en iedereen die geïnteresseerd is in de langsdammen in de Waal in welkom! De bijeenkomst wordt geheel in stijl gehouden in het clubgebouw van HSV De Brasem uit Tiel en start om 20.00 uur.

Informatiebijeenkomst Vissen langs de Dam

Wanneer: maandag 30 mei 2016 om 20.00
Waar: Clubgebouw HSV De Brasem (Meidoornstraat 8B 4001 ZE in Tiel)

Programma:

19.30 Zaal open en ontvangst

20.00 – 20.15 Introductie langsdammen en eerste meetresultaten bodem en stroomsnelheid (Henk Eerden, RWS)

20.15 – 20.30 Onderzoek ecologische monitoring (Frank Collas, Radboud Universiteit)

20.30 – 20.45 Vissen langs de dam: samen meten en belevingsonderzoek (Laura Verbrugge, Radboud Universiteit)

Pauze

21:00 – 21:15 Ervaringen en verwachtingen sportvissers tot nu toe (Hengelsport Federatie Midden Nederland / Sportvisserij Nederland)

21.15 – 22.00 Gelegenheid voor vragen, uitwisselen ervaringen en afsluiting

De avond is vrij toegankelijk. Aanmelden kan via email bij Laura Verbrugge (l.verbrugge@fnwi.ru.nl)