Update fusie HSV De Brasem en HSV Onder Ons

Zondag, 10 april 2016

Aan alle leden, Na een intensieve voorbereidingsperiode verheugt het de besturen van HSV De Brasem en HSV Onder Ons om jullie over de voortgang van het samengaan van beide hengelsport vereningen te kunnen informeren.

In september 2015 heeft een ruimschootse meerderheid van de leden van beide verenigingen toestemming gegeven om dit traject in te gaan en vanaf dat moment hebben beide besturen nauw samen gewerkt om tot het beste resultaat te komen.
Aan de vooravond van de afrondingsfase kunnen wij jullie dan ook informeren dat de nieuwe vereniging de volgende naam zal gaan dragen: Tielse Hengelsportcombinatie Rivierenland. Deze naam heeft een historie binnen de vereningen, want eind jaren ’70 stonden beide verenigingen op het punt om te fuseren onder deze naam, waarbij op het laatste moment de fusie toch niet heeft plaats gevonden. Om de nieuwe vereniging van start te kunnen laten gaan, moeten de officiële stukken nog passeren bij de notaris en dienen deze vooraf enige tijd ter inzage te worden gepubliceerd. Voor dit officiële gedeelte moet het bestuur van de nieuwe vereniging bekend zijn en ook hier over kunnen wij jullie al informeren.

De nieuwe vereniging zal worden gedragen door de besturen uit de huidige verenigingen met een onafhankelijke voorzitter boven dit bestuur.

Hoe gaat dit bestuur er dan uit zien?

Voorzitter Marco Harteman

Vice-voorzitter / coördinator Willy Jansen & Robin Schulze
Penningmeester John Steenbekkers & Rie Woerst
Secretaris Tom van der Spek & Brigitte Roza tevens notulist.

Dit 7-tal zal de aftrap doen voor de Tielse Hengelsportcombinatie Rivierenland en brengt hiermee de kennis en ervaring van beide hengelsportverenigingen in. Voor HSV Onder Ons betekent dit dat Marco Harteman per direct zijn functie als voorzitter neer legt om zo zijn onafhankelijkheid te kunnen waarborgen. Robin Schulze zal het voorzitterschap van HSV Onder Ons vanaf nu vertegenwoordigen tot de aanvang van de nieuwe vereniging. Een exacte datum waarop wij allen onder de vlag van Tielse Hengelsportcombinatie Rivierenland zullen vallen is nog niet bekend, maar de verwachting is dat dit in 2017 een feit kan zijn.

Beide besturen kijken uit naar deze nieuwe uitdaging en zien een gezamenlijke toekomst, waarbij het belang van de hengelsporter voorop staat, zonnig tegemoet .