Koppelwedstrijd op het Amsterdam Rijn Kanaal

Maandag, 25 januari 2016

Op zondag 24 januari organiseerde HSV Onder Ons een koppelwedstrijd op het Amsterdam Rijnkanaal in Tiel. Er hadden zich 24 koppels opgegeven en die waren ook allemaal aanwezig en we gingen van start met twee vakken van 12 koppels.

De waterstand was wel 1,5 m gezakt tegenover de week ervoor en door de combinatie met de lage temperaturen waren we al bang dat dit veel invloed zou hebben op de vangst en dit bleek dus ook zo te zijn.

Er werd in het begin plaatselijk een visje gevangen, maar het bleef over het hele parcours veel te rustig en dit bleef het eigenlijk ook tot het eind van de wedstrijd. Je kreeg heel af en toe wel een beetje maar het was net of dat de vis totaal geen zin had om te azen. Er zijn wel door een paar koppels prachtige kilo plus voorns gevangen.

Maar hoe slecht er ook gevangen word in een wedstrijd, er komen toch altijd winnaars uit. En dat was vandaag het koppel C.Rietdijk/M.Groenewegen in het A-vak met 3466 gram. Het B-vak werd gewonnen door het Belgische koppel R.Peters/B.Stein met 3987 gram. Alle koppels bedankt voor de deelname en volgende keer hopen we op betere vangsten.

Wedstrijdcommissie HSV Onder Ons

Bron; www.dewitvisser.nl