Lijsten van Viswateren

Lijsten van VISwateren

Samen met je VISpas of Kleine VISpas vormt je Lijst van VISwateren de schriftelijke toestemming om ergens te mogen vissen. In de lijsten van viswateren zijn de wateren opgenomen, waar je mag vissen met het betreffende document. We onderscheiden twee soorten lijsten met VISwateren:

VISplanner rechtsgeldig

De VISplanner (www.visplanner.nl en de gratis VISplanner app) is in combinatie met de VISpas ook een rechtsgeldige toestemming. Met de VISplanner op uw mobiele telefoon of tablet/laptop kunt u bij een controle aantonen dat u ergens mag vissen. De papieren Gezamenlijke Lijst van Nederlandse VISwateren wordt daarom niet meer automatisch bijgesloten bij de VISpas.

De VISplanner geeft veel duidelijkere informatie op kaart over waar u mag vissen en is altijd actueel. Bovendien is dit een milieuvriendelijke oplossing en bespaart het veel geld, waardoor Sportvisserij Nederland meer voor u kan doen.
Als lid van een vereniging kun je via www.mijnsportvisserij.nl aangeven dat je deze papieren lijsten nog wel wilt ontvangen. Wanneer je niets doorgeeft ontvang je geen papieren lijsten meer. De papieren lijsten zijn op veel plekken via de hengelsportzaak verkrijgbaar en na te bestellen via onze webwinkel.