De Roofviscommissie

Onze roofvisafdeling biedt de roofvissers binnen de vereniging een eigen platvorm.
Ze promoot het vissen op roofvis, geeft voorlichting over technieken en organiseert meerdere roofvis-gerelateerde activiteiten.

Kennis delen!
De techniek van het vissen op roofvis blijft zich maar verbeteren. Niet alleen het vissen met kunstaas maar ook het vissen met dood aas op roofvis heeft de laatste jaren enorm veel nieuw materiaal en nieuwe vistechnieken opgeleverd. Binnen onze vereniging is daarover zowel voor beginnende roofvissers als voor de meer ervaren vissers veel nieuwe kennis op te doen.

Denk hierbij aan het toepassen van verschillende soorten kunstaas in verschillende situaties, het gebruik van de juiste hengel hierbij en het landen van snoek met behulp van een schepnet en/of de kieuwgreep.

Beginnende vissers vinden het lastig om te kiezen uit het enorme aanbod van hengels, molens en kunstaas, dus hierover willen ze graag informatie ontvangen. De afdeling kan voorlichting geven over het vissen op roofvis in de wateren binnen (en buiten) het verenigingsgebied.
Hierbij kan de aanwezige roofvisstand worden beschreven en info worden gegeven over de toegankelijkheid, parkeerplaatsen en eventuele ter plekke geldende regelgeving.

Specifiek voor de jeugd kan voorlichting worden gegeven over de basis vistechnieken, zoals het werpen en binnen draaien. Als er genoeg animo voor is, organiseren we een roofvis event. Anders nemen we je een keer mee en krijg je persoonlijke begeleiding en uitleg.

Ook kunnen tips, ervaringen of leuke vangstverhalen en foto’s worden gedeeld.

Samen vissen!
De Roofvisgroep werkt achter de schermen aan een nieuw jaarprogramma. Naast de traditionele 4 wedstrijd dagen in het najaar, willen we ook kunstaas dagen en leuke avondbijeenkomsten organiseren in ons clubhuis in Tiel. Wil je een keer mee om te ervaren wat het roofvissen inhoudt en welke technieken je kunt toepassen, stuur dan een mailtje naar onderstaand e-mailadres.

Ben je nieuwsgierig geworden en wil je meer informatie of heb je zelf goede ideeën?
Neem dan contact op met;

Rolf van de Putte
4000 AN Tiel