Wie is en wat doet de Vliegvisgroep?

Maandag, 1 januari 2018

Hallo sportvissers, Binnen onze hengelsportvereniging THC-rivierenland hebben wij een Vliegvisgroep en hierover willen wij u graag e.e.a. vertellen.

Het bestuur van de Vliegvisgroep bestaat uit 3 personen:
-Albert Uithol (voorzitter)
-Dick Versendaal (penningmeester)
-Aalbrecht Roza (organisatie)
De groep is zowel in de zomer als in de winter actief.

In de zomer wordt er elke maandagavond gevist en stemmen wij in onderling overleg de locatie af.
Dit kan bijv. zijn op stadswater, op de Waal, de Lek of Neder-Rijn.
Het komt ook voor dat wij worden uitgenodigd bij andere vliegvisclubs en uiteraard zijn de leden van deze clubs ook welkom om in overeenstemming met de groep in onze mooie regio te komen vissen.
Verder gaan wij er ook op uit om op de flint en de zeebaars te gaan vissen en wordt er op forel
gevist op een van de vijvers in Ommeren.

Jaarlijks maken wij in de periode van eind April / begin Mei een tripje naar het buitenland.
In 2018 is dit voor de 3e keer op rij naar Tsjechië. Ook zijn wij al regelmatig in Duitsland geweest en in Luxemburg.

Tijdens de wintermaanden gaan we vliegen binden in het clubgebouw. Dit is van half September tot ca. half April.
Per avond wordt een thema uitgezocht waarvoor er vliegen worden gebonden; dit naar wens van onze leden of op basis waar wij op gaan vissen.

Bent u geïnteresseerd en wilt u het vliegvissen ook eens ervaren? Neem dan contact op met onze voorzitter via vliegvisgroep@thc-rivierenland.nl
Er is binnen de club voldoende kennis om de basis van het vliegvissen uit te leggen.
Ook is er een hengel beschikbaar om daar de eerste werplessen mee te ervaren.

Met sportieve groet namens het bestuur